Praxis
Maxeda DIY Group is marktleider in de doe-het-zelf markt in de Benelux met 387 winkels en bijna 7.000 medewerkers. Hieronder vallen 4 dhz-winkelketens: Praxis en Formido in Nederland, Brico in België en Luxemburg en Plan-it in België. Voor hun nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam hebben we in 2017 een fris en no-nonsense werkplekconcept ontwikkeld.
Receptiebalie van bouwmarkt tegels
Bezoekers worden ontvangen aan een 13 meter lange betegelde bar die leidt naar een grote open ontvangst en werkruimte. De scheidingswanden hier zijn gemaakt van eenvoudig plaatmateriaal met de constructie en stempels bewust in het zicht. Archetypische vormen van de verlichtingsarmaturen benadrukken de no nonsense mentaliteit van de bedrijfscultuur.
Snel bouwen
In 3 maanden tijd is het hele proces van ontwerp tot oplevering gerealiseerd. Het betreft 300 werkplekken verdeeld over 2 bouwlagen.
Inrichting
De kantine is ingericht met hergebruikt en hergestoffeerd meubilair. Hier bevinden zich diverse ontmoetingsplekken, vergaderruimtes, een lunchruimte en flexwerkzone.
Op de bovengelegen vloer bevinden zich de werkplekken verdeeld over 4 vleugels. Deze zijn sober en functioneel ingedeeld.
Materialisering en kleur
De huistijlkleur van Praxis is duidelijk zichtbaar in het interieur met de kleur geel. Deze connectie met het merk is belangrijk voor alle werknemers van het bedrijf. In de materialisering hebben we danook mogelijk gewerkt met herkenbare bouwmaterialen uit de eigen winkels. Deze zijn zoveel mogelijk onbehandeld en in alle eenvoud toegepast.